Du handlar alltid tryggt på Shinycards. Ta del av våra köpevillkor här!
Senast uppdaterat 2024-08-29
Innehåll
1. Allmänt
2. Öppet köp - lagerförd vara
3. Reklamation
4. Ångerrätt
5. Leverans och hämtning av varor
6. Priser, avgifter och betalning
7. Policy för lyckohjulet
8. Kunduppgifter
9. Avtal och beställning
1. Allmänt
Dessa allmänna villkor gäller när du som kund gör en beställning på www.shinycards.se. Avtal ingås mellan dig och bolag Shinycards AB, org.Nr: 559385-3210 när beställning görs på Shinycards.se.
Alla våra produkter är direkt inköpta från godkända distributörer och tillverkare, vilket säkerställer att de uppfyller de strikta standarder för äkthet och kvalitet som både vi och våra kunder förväntar sig. Hos Shinycards kan du shoppa med förtroende, veta att du investerar i varor som inte bara är äkta utan också stödjer de ursprungliga skaparna och bidrar till att bevara integriteten i samlarvärlden.
Vi reserverar oss för oförutsedda händelser, förändringar och avvikelser. Det kan till exempel gälla slutförsäljning, tryckfel, pris- och valutakurser, konstruktion, sortiment, färger och bilder. Vi kan inte heller garantera att produkter alltid kommer fram i perfekt skick, men vi packar dem noggrant. Mindre skador på förpackningen (som hål i plast eller intryckta hörn) är inte skäl för reklamation, så länge innehållet inte är påverkat. Om ni vill ha en produkt i perfekt samlarskick, skriv det i beställningen så försöker vi uppfylla önskemålet. Eventuella byten sker på kundens bekostnad.
Tänk på att färgavvikelser kan förekomma då bilder i trycksaker inte alltid ger en exakt återgivning av verkligheten. Detta gäller produktbilder på shinycards.se då datorer, läsplattor och mobiltelefoner kan ha olika färginställningar. Olika färgtemperatur från belysningar och dagsljus påverkar också upplevelsen av färgnyanser när du ser produkten i verkligheten.
Om du beställer varor ifrån www.shinycards.se så garanterar vi din trygghet och att vi står för tydliga villkor, är en seriös aktör och att ditt köp sker tryggt och säkert.
2. Öppet Köp
På Shinycards har du rätt att ångra dig och du kan lämna tillbaka dina varor i upp till 14 dagar efter att du tagit emot din beställning.
Om du skickar tillbaka lagerförd vara – under öppet köp – ska den vara oskadad, oanvänd, och omonterad samt ligga i sin originalförpackning. Vi förbehåller oss rätten att göra en värdeminskning om du har använt varan, om den saknar sin originalförpackning eller om originalförpackningen är förstörd. Eventuell plombering/försegling får inte vara bruten.
Vid Retur, skall även vinsten som du blivit tilldelad genom lyckohjulet returneras, ifall din retur får dig att hoppa ner i en lägre prisklass. Vid miss av retur på vinstvaran förbehåller vi oss rätten att på återbetalningsbeloppet dra av en summa motsvarande vinstvarans ursprungliga värde.
3. Reklamation
Som kund har du alltid tre års reklamationsrätt på varor köpta hos oss på Shinycards förutsatt att produkten har använts på normalt sätt i hemmiljö. Reklamation kan du göra genom att skriva in till oss på [email protected].
Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt konsumentköplagen. Det kan handla om funktions-, material- och fabrikationsfel på varor som du har köpt hos oss. Reklamationen måste göras inom skälig tid efter det att du har märkt eller borde ha märkt felet. Enligt konsumentköplagen bör det rimligtvis ske inom två månader. Om ett fel uppstår inom en treårsperiod åtgärdar vi det i den mån det går. I annat fall får du en ny vara eller en likvärdig vara om varan har utgått ur sortimentet.
Produkter som har ett utseende som avviker från originalet på den yttre kartongen (till exempel trycklinjer, hål i plast, stavfel eller intryckta hörn) är inte giltiga för reklamation, så länge dessa defekter inte påverkar innehållet. Däremot kan produkten bytas ut mot en annan i bättre skick, om detta är möjligt. Vid ett sådant byte står kunden för fraktkostnaden.
Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden: www.arn.se
4. Ångerrätt
När du beställer varor hos oss på Shinycards.se, så gäller särskild ångerrätt enligt distanshandelslagen. Om du av någon anledning ångrar dig gäller enligt denna lag 14 dagars ångerrätt. Det innebär att du – i det fall du ångrar köpet – ska meddela oss detta inom 14 dagar räknat från den dag du fått varan levererad.
Meddelandet ska vara klart och tydligt och skickas in till oss på [email protected] eller till: Shinycards kundservice. Uppge namn, adress och annan relevant information som till exempel ordernummer, fakturanummer och namn på varan. Det går även bra att skicka den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket har tagit fram.
Du som kund står för returkostnad och ska returnera varan omonterad, väl emballerad (i originalemballage) och i fint skick. Varan ska lämnas i retur inom 14 dagar – räknat från det datum som du meddelat att du vill utöva ångerrätten. Har du frågor angående retur går det bra att kontakta vår kundservice.
Vi betalar självklart tillbaka det pris du betalat för returnerad vara inklusive leveranskostnader. På det belopp som ska återbetalas har vi rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde. Avdrag kan ske om du har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion, eller vid saknad eller förstörd originalförpackning.
Beloppet betalas tillbaka så fort som möjligt efter att du har returnerat varan till oss, dock senast inom 14 dagar från och med det datum som ditt meddelande om utövande av ångerrätten togs emot samt att vi erhållit varan i retur. Återbetalningen sker via det betalningsalternativ som valdes vid köptillfället eller på annat sätt som vi kan komma överens om i det fall det t.ex. finns tekniska hinder för en sådan återbetalning.
Vid nyttjande av ångerrätten, skall även gåvan/gåvorna som du blivit tilldelad genom lyckohjulet returneras. Vid miss av retur på gåvan förbehåller vi oss rätten att på återbetalningsbeloppet dra av en summa motsvarande gåvans ursprungliga värde. Läs mer om vår policy angående lyckohjulet på punkt 7 (policy för lyckohjulet)
5. Leverans och hämtning av varor
Våra normala leveranstider är 1-3 arbetsdagar om inget annat anges. Vänligen se informationen under respektive produkt för specifika detaljer, såsom om det rör sig om en förhandsbokning eller andra särskilda villkor.
Vi erbjuder fraktfritt på beställningar över 3499 kr (Lyckohjulet gäller inte vid val av fri frakt)
Leveranstiden för din beställning kan variera beroende på flera faktorer. Om du bor längre bort kan det ta lite längre tid att få din beställning levererad. Om du har gjort en förhandsbokning, eller om produkten inte finns tillgänglig i vårt huvudlager, kan detta också påverka leveranstiden. Dessutom kan ditt val av att hämta varan i Helsingborg eller få den hemlevererad påverka när du får din beställning.
Ibland kan avvikelser ske från angivna leveransdatum. Vid en leveransförsening meddelar vi dig det och fortsätter att bevaka beställningen. Du har enligt konsumentköplagen rätt att häva ditt köp om vi t.ex. inte levererar i tid och sådant dröjsmål är av väsentlig betydelse för dig.
Om en vara returneras på grund av att du inte hämtat ut den, förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift. Det är för att täcka våra självkostnader. Även en extra avgift för en ny leverans tillkommer. Har du valt att hämta din vara hos oss i Helsingborg tillkommer ingen fraktkostnad.
Avhämtning gäller på adress: Wieselgrensgatan 12 i Helsingborg - Gäller endast efter kontakt och bokad tid.
6. Priser, avgifter och betalning
Vid beställning gäller de priser som anges och de är alltid – om inte annat särskilt anges – i svenska kronor inklusive moms. Avgifter för frakt anges separat. Prisavvikelser kan förekomma mellan fysiska evenemang och Shinycards.se
7. Policy för lyckohjulet
* Tänk på att lyckohjulet inte gäller när man väljer gratis frakt i kassan.
För att få tillgång till lyckohjulet behövs följande -
Läs mer om vårt lyckohjul genom att trycka här
Du ger oss rätten att använda ditt förnamn & ort i marknadsföringssyfte.
Du ger oss rätten att ta foton produkterna du köpt, samt din vinst för att använda i marknadsföringssyfte.
Vid Retur, skall även gåvan som du blivit tilldelad returneras, ifall din retur får dig att hoppa ner i en lägre prisklass. Vid miss av retur på gåvan förbehåller vi oss rätten att på återbetalningsbeloppet dra av en summa motsvarande gåvans ursprungliga värde.
Observera att lyckohjulet är inte ett spel som man kan betala för att vara med i, utan det finns enbart till för att vi skall kunna ge ut produkter helt gratis till våra medlemmar. Det är inte heller garanterat att du kommer vinna något i varje beställning du lägger, men chansen att du gör det finns givetvis där.
8. Kunduppgifter
Som kund ansvarar du för att de uppgifter som du lämnar till oss är korrekta och fullständiga. Information om hur Shinycards behandlar dina personuppgifter finns tillgängliga på Shinycards Integritetspolicy.
Säkerställ att ingen annan än du kan använda dina inloggningsuppgifter. Du får inte avslöja användarnamn och lösenord för någon obehörig och uppgift om användarnamn och lösenord ska förvaras på ett sådant sätt att obehörig inte kan få tillgång till dessa. Meddela oss vid misstanke om att någon annan än du har tillgång till inloggningsuppgifterna. Det är viktigt eftersom du ansvarar för alla köp som görs med dina inloggningsuppgifter.
Om vi misstänker att du missbrukar ditt användarkonto/dina inloggningsuppgifter eller på annat sätt beter dig olämpligt och avvikande förbehåller vi oss rätten att stänga av dig från ditt användarkonto hos oss. Vi förbehåller oss även rätten att – oavsett – anledning, tilldela nya inloggningsuppgifter.
9. Avtal och beställningar
När du beställer på Shinycards måste du som kund acceptera våra köpevillkor och genom denna accept förbinder sig båda parter att tillämpa Shinycards köpevillkor.
Vårt avtal fullbordas när beställningen har bekräftats och att du har fått vår orderbekräftelse. I enskilda fall, exempelvis vid tekniskt fel, misstänkt bedrägeriförsök eller en eventuell slutförsäljning, kan en beställning nekas av oss.
Spara alltid din orderbekräftelse! Den behövs som referens då du har kontakt med oss på Shinycards.
Behöver du mer hjälp? Kontakta oss på [email protected]